The Influence of Affective Variables On EFL/ESL Learning and Teaching
DOI:
https://doi.org/10.30736/rfma.v5i1.23Abstract
One of two domains of learning is the affective domain. It is defined as the emotional side of human behavior. When instructional designers consider the affective domain, they frequently think only in terms of a students motivation to learn. And motivation is certainly important, as a students attitude toward a given course or subject area can be a contributing factor to his achievement in it. The interest in affective variables in language learning is reflected in some modern teaching stances aimed at reducing anxiety and inhibitions and enhancing the learners motivation and self-esteem. These approaches could be identified within the so-called humanistic education. Humanistic education takes into consideration that learning is affected by how students feel about themselves. It is concerned with educating the whole person the intellectual and the emotional dimensions. EFL/ESL learning and teaching should be aimed at establishing meaningful communication in the classroom, and the first requirement towards this end is an affective affirmation of the student. Perhaps there is a need for further research to determine the effects of different approaches and methods; yet what is needed, is awareness that a focus on the subject matter of learning, is no longer enough to develop the ultimate aim of education: love of learningKeywords: Affective, EFL/ESL
Downloads
Download data is not yet available.
Downloads
Published
2017-06-01
How to Cite
Fatmawaty, R. (2017). The Influence of Affective Variables On EFL/ESL Learning and Teaching. Reforma : Jurnal Pendidikan Dan Pembelajaran, 5(1). https://doi.org/10.30736/rfma.v5i1.23
Issue
Section
Artikel
License
Penulis yang mempublikasikan naskahnya pada Jurnal ini menyetujui ketentuan berikut:
- Hak cipta pada setiap artikel adalah milik penulis, dan penulis mengakui bahwa Reforma : Jurnal Pendidikan dan Pembelajaran berhak sebagai pihak yang mempublikasikan pertama kali dengan lisensi Attribution-ShareAlike 4.0 International (CC BY-SA 4.0).
- Lisensi ini mengizinkan setiap orang untuk:
- Berbagi — menyalin dan menyebarluaskan kembali materi ini dalam bentuk atau format apapun;
- Adaptasi — menggubah, mengubah, dan membuat turunan dari materi ini untuk kepentingan apapun, termasuk kepentingan komersial.
Berdasarkan ketentuan berikut:
- Atribusi —Mereka harus mencantumkan nama yang sesuai, mencantumkan tautan terhadap lisensi, dan menyatakan bahwa telah ada perubahan yang dilakukan. Mereka dapat melakukan hal ini dengan cara yang sesuai, namun tidak mengisyaratkan bahwa pemberi lisensi mendukung Mereka atau penggunaan Mereka.
- BerbagiSerupa — Apabila Mereka menggubah, mengubah, atau membuat turunan dari materi ini, Mereka harus menyebarluaskan kontribusi Mereka di bawah lisensi yang sama dengan materi asli.
- Tidak ada pembatasan tambahan — Mereka tidak dapat menggunakan ketentuan hukum atau sarana kontrol teknologi yang secara hukum membatasi orang lain untuk melakukan hal-hal yang diizinkan lisensi ini.
- Penulis dapat memasukan tulisan secara terpisah, mengatur distribusi non-ekskulif  dari naskah yang telah terbit di jurnal ini kedalam versi yang lain (misal: dikirim ke respository institusi penulis, publikasi kedalam buku, dll), dengan mengakui bahwa naskah telah terbit pertama kali pada Reforma : Jurnal Pendidikan dan Pembelajaran