Analysis of The Implementation Quantum Teaching Method in Teaching English at Five Grade of SDN Bakalrejo 2 in The Academic Year 2016/2017
DOI:
https://doi.org/10.30736/rfma.v6i2.31Abstract
This research was aimed to analisys implementation of quantum teaching method in teaching English at five grade SDN Bakalrejo 2 academic year 2016/2017 and the problems found in the implementation of quantum teaching method in teaching english at five grade SDN Bakalrejo 2 academic year 2016/2017. This research method is qualitative research. The type of research is descriptive approach. In this study, the types and sources of data used are interview result, field observation results, and data about informants. Data collection methods used in this study include: interview and observation. is through data reduction process, data presentation, and conclusion drawing. The Result research are in the application of Quantum Teaching method in SDN Bakalrejo 2. There are several impacts of the application of Quantum Teaching Method, namely, the spirit and pleasure of students in learning. The problem of implementation Quantum Teaching method providing students with an understanding of the purpose of the lesson and the material being taught, as the ability of each student to understand is different. Furthermore, it provides a stimulation or example of the material to be conveyed. It is also difficult to find relevant media in learning.Keywords: Quantum Teaching, Implementation Quantum Teaching, Problem of Quantum Teaching
Downloads
Download data is not yet available.
Downloads
How to Cite
Nauri, S. Y. (2018). Analysis of The Implementation Quantum Teaching Method in Teaching English at Five Grade of SDN Bakalrejo 2 in The Academic Year 2016/2017. Reforma : Jurnal Pendidikan Dan Pembelajaran, 6(2). https://doi.org/10.30736/rfma.v6i2.31
Issue
Section
Artikel
License
Penulis yang mempublikasikan naskahnya pada Jurnal ini menyetujui ketentuan berikut:
- Hak cipta pada setiap artikel adalah milik penulis, dan penulis mengakui bahwa Reforma : Jurnal Pendidikan dan Pembelajaran berhak sebagai pihak yang mempublikasikan pertama kali dengan lisensi Attribution-ShareAlike 4.0 International (CC BY-SA 4.0).
- Lisensi ini mengizinkan setiap orang untuk:
- Berbagi — menyalin dan menyebarluaskan kembali materi ini dalam bentuk atau format apapun;
- Adaptasi — menggubah, mengubah, dan membuat turunan dari materi ini untuk kepentingan apapun, termasuk kepentingan komersial.
Berdasarkan ketentuan berikut:
- Atribusi —Mereka harus mencantumkan nama yang sesuai, mencantumkan tautan terhadap lisensi, dan menyatakan bahwa telah ada perubahan yang dilakukan. Mereka dapat melakukan hal ini dengan cara yang sesuai, namun tidak mengisyaratkan bahwa pemberi lisensi mendukung Mereka atau penggunaan Mereka.
- BerbagiSerupa — Apabila Mereka menggubah, mengubah, atau membuat turunan dari materi ini, Mereka harus menyebarluaskan kontribusi Mereka di bawah lisensi yang sama dengan materi asli.
- Tidak ada pembatasan tambahan — Mereka tidak dapat menggunakan ketentuan hukum atau sarana kontrol teknologi yang secara hukum membatasi orang lain untuk melakukan hal-hal yang diizinkan lisensi ini.
- Penulis dapat memasukan tulisan secara terpisah, mengatur distribusi non-ekskulif  dari naskah yang telah terbit di jurnal ini kedalam versi yang lain (misal: dikirim ke respository institusi penulis, publikasi kedalam buku, dll), dengan mengakui bahwa naskah telah terbit pertama kali pada Reforma : Jurnal Pendidikan dan Pembelajaran