The perception of parent's about online learning using process evaluation model in Tejakula district
DOI:
https://doi.org/10.30736/rf.v10i2.514Keywords:
Online Learning, Parents Perception, Process Evaluation modelAbstract
tis article made to evaluate the online learning process in Tejakula sub-district using the CIPPO model. This article was created based on data obtained related to the evaluation process of parents' perceptions of the online learning process that has been implemented.Downloads
References
Agaton, Casper Boongaling, and Lavinia Javier Cueto. 2021. “Learning at Home : Parents' Lived Experiences on Distance Learning during COVID-19 Pandemic in the Philippines.†10(3):901–11. doi:10.11591/ijere.v10i3.21136.
Bhamani, Shelina, Areeba Zainab Makhdoom, Vardah Bharuchi, Nasreen Ali, Sidra Kaleem, and Dawood Ahmed. 2020. “Home Learning in Times of COVID: Experiences of Parents.†Journal of Education and Educational Development 7(1):9. doi:10.22555/joeed.v7i1.3260.
Churiyah, Madziatul, and Dewi Ayu Sakdiyyah. 2020. “International Journal of Multicultural and Multireligious Understanding Indonesia Education Readiness Conducting Distance Learning in Covid-19 Pandemic Situation.†491–507.
Demuyakor, John. 2020. “Coronavirus (Covid-19) and Online Learning in Higher Institutions of Education: A Survey of the Perceptions of Ghanaian International Students in China.†Online Journal of Communication and Media Technologies 10(3). doi:10.29333/ojcmt/8286.
Dong, Chuanmei, Simin Cao, and Hui Li. 2020. “Children and Youth Services Review Young Children' s Online Learning during COVID-19 Pandemic : Chinese Parents' Beliefs and Attitudes.†Children and Youth Services Review 118(August):105440. doi: 10.1016/j.childyouth.2020.105440.
Khan, Sohail Imran. 2021. “Online Classes amid the Covid-19 Pandemic : Parents Perspective.†(February).
Luthfi, Nurrana Fitria, and Syukrul Hamdi. 2020. “Evaluation of Online Learning in Natural Science for Junior High School.†Journal of Educational Research and Evaluation 24(2):218–27. doi:10.21831/pep.v24i2.35015.
Maatuk, Abdelsalam M., Ebitisam K. Elberkawi, Shadi Aljawarneh, Hasan Rashaideh, and Hadeel Alharbi. 2021. “The COVID-19 Pandemic and E-Learning: Challenges and Opportunities from the Perspective of Students and Instructors.†Journal of Computing in Higher Education (0123456789). doi:10.1007/s12528-021-09274-2.
Sari, Dini Kurnia, and Rosyidamayani T. Maningtyas. 2020. “Parents' Involvement in Distance Learning During the Covid-19 Pandemic.†487(Ecpe):94–97.
Smith, Sean J., D. Ph., Paula J. Burdette, D. Ph., Gregory A. Cheatham, D. Ph., Susan P. Harvey, and D. Ph. 2016. “Parental Role and Support for Online Learning of Students With Disabilities : A Paradigm Shift.†29(September):101–12.
Yan, Lixiang, Alexander Whitelock-Wainwright, Quanlong Guan, Gangxin Wen, Dragan Gašević, and Guanliang Chen. 2021. “Students' Experience of Online Learning during the COVID-19 Pandemic: A Province-Wide Survey Study.†British Journal of Educational Technology 52(5):2038–57. doi: 10.1111/bjet.13102.
Downloads
Additional Files
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Penulis yang mempublikasikan naskahnya pada Jurnal ini menyetujui ketentuan berikut:
- Hak cipta pada setiap artikel adalah milik penulis, dan penulis mengakui bahwa Reforma : Jurnal Pendidikan dan Pembelajaran berhak sebagai pihak yang mempublikasikan pertama kali dengan lisensi Attribution-ShareAlike 4.0 International (CC BY-SA 4.0).
- Lisensi ini mengizinkan setiap orang untuk:
- Berbagi — menyalin dan menyebarluaskan kembali materi ini dalam bentuk atau format apapun;
- Adaptasi — menggubah, mengubah, dan membuat turunan dari materi ini untuk kepentingan apapun, termasuk kepentingan komersial.
Berdasarkan ketentuan berikut:
- Atribusi —Mereka harus mencantumkan nama yang sesuai, mencantumkan tautan terhadap lisensi, dan menyatakan bahwa telah ada perubahan yang dilakukan. Mereka dapat melakukan hal ini dengan cara yang sesuai, namun tidak mengisyaratkan bahwa pemberi lisensi mendukung Mereka atau penggunaan Mereka.
- BerbagiSerupa — Apabila Mereka menggubah, mengubah, atau membuat turunan dari materi ini, Mereka harus menyebarluaskan kontribusi Mereka di bawah lisensi yang sama dengan materi asli.
- Tidak ada pembatasan tambahan — Mereka tidak dapat menggunakan ketentuan hukum atau sarana kontrol teknologi yang secara hukum membatasi orang lain untuk melakukan hal-hal yang diizinkan lisensi ini.
- Penulis dapat memasukan tulisan secara terpisah, mengatur distribusi non-ekskulif  dari naskah yang telah terbit di jurnal ini kedalam versi yang lain (misal: dikirim ke respository institusi penulis, publikasi kedalam buku, dll), dengan mengakui bahwa naskah telah terbit pertama kali pada Reforma : Jurnal Pendidikan dan Pembelajaran